Det er to veier til å finne en kundens oversikt over bøker. Det enkleste er å søke fram kunden med e-postadresse under Users i CST og klikke på knappen Go to bookshelf.
Alternativt velg Bookshelf i menyen, fyll ut med kundens BokskyaID og klikk på Submit.
I bokhylla ser man alle bøker som er knyttet til kunden. Sorter ved å klikke på pilene i kolonneoverskriften. Se alle kolonnene ved å scrolle bortover under lista.
Bruk fritekstsøket øverst til høyre for å søke etter en spesiell bok. Man kan også stille inn hvor mange bøker som skal vises samtidig (øverst til venstre) og du blar i oversikten nederst til høyre.
Type angir om det er en lydbok (Audio), e-bok eller et leseutdrag fra en e-bok (Excerpt).
ResourceID er boka og versjonen av boka sin unike ID i DDS.
View order viser detaljbildet for en ordre. Du vil kun få tilgang til lenke for å se detaljer for ordre som er solgt fra din butikk. Les mer her.
Hvis en bok kunden har kjøpt ikke vises i lista
Det er stort sett bare to årsaker til dette
1) Kjøpstransaksjonen sendt fra forhandler til DDS er ikke registrert. Sjekk følgende:
- Er kunden (hvis førstegangskjøp) blitt opprettet i Bokskya (søk under Users)?
- Er kunden registrert med minst to karakterer i fornavn og etternavn i deres egne systemer? Det kreves til vannmerket.
- Er boka (eller versjonen av boka) publisert i DDS på kjøpstidspunktet (søk under Books)?
- Har dere rettigheter til å selge boka (søk under Books)?
Hvis ikke noe av dette er årsaken så be IT-avd. deres sjekke om det er andre mangler ved transaksjonen som er sendt til DDS eller send oss en henvendelse på support@bokbasen.no.
2) Kjøpet er gjort anonymt som betyr at transaksjonen finnes i DDS, men er ikke knyttet til en BokskyaID.
- ID kan legges på i ettertid. Se her for veiledning.
Det kan i sjeldne tilfeller også være at Bokhylla ikke er blitt oppdatert. Mistenker dere dette ta kontakt på support@bokbasen.no.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.