I Bokbasen jobber vi med å utvikle nye kjerneløsninger for alle brukere av dagens Mentor. Fremtidens tjenester fra Bokbasen vil være modulbaserte og forankret i reelle brukerbehov. Bokbasen Søk er første tjeneste ut. Søket er laget med fokus på å hjelpe bokhandlere med å raskt finne frem til rett bok i møte med kundene i butikk.
Dagens Mentor vil stenges innen sommeren 2024!
I tett samarbeid med ARK og Norli ruller vi nå ut søket til over 200 butikker. Formålet er å la butikkene bli godt kjent med ny løsning og bistå med stresstesting av løsningen. Herunder også ha lav terskel for å melde i fra om eventuelle ønsker, feil og mangler med løsningen.
Hvordan bruker jeg søket?
Vårt nye bokhandelsøk har de samme underliggende dataene som dagens Mentor. I prinsippet skal du kunne finne alle bøker du ellers ville funnet i Mentor. I mange tilfeller vil du kunne finne frem raskere, men i noen tilfeller vil vi kanskje komme til kort? Vi håper uansett at du som butikksjef/fastansatt/deltidsansatt kan bruke vårt nye søk først i reelle kundesituasjoner før du eventuelt bruker Mentor. Alle erfaringer er verdifulle for oss for videreutviklingen av søket.
Eksempler på hva vi ønsker tilbakemelding på:
- Hvis du måtte gå over til Mentor vil vi gjerne vite hvorfor?
Finner du ikke boken og må gå over til Mentor er vi veldig nysgjerrige på hvorfor og ikke minst hvordan Mentor hjalp deg på en bedre måte
- Måtte du til Google vil vi gjerne vite hvorfor?
Dersom verken nye Bokbasen Søk eller Mentor fant frem og du heller måtte benytte andre verktøy, som for eksempel Google, vil vi gjerne vite hvorfor.
- Fungerte søket bedre enn forventet vil vi gjerne vite hvorfor?
Dersom nye Bokbasen Søk leverer over dine forventninger er vi naturligvis også nysgjerrige på hvorfor. Som alle andre er vi glade i skryt av tjenesten vi utvikler
For å forstå tilbakemeldingen din er det fint om du hjelper oss med kontekst:
- Hvilken rolle har du i butikken?
- Hva var kundehenvendelsen?
- I hvilken situasjon befant du deg?
I tillegg er det fint om du legger igjen navn og hvilken butikk du jobber i. På den måten kan vi komme i kontakt med deg for eventuelle oppfølgingsspørsmål. Ønsker du ikke å legge igjen kontaktinformasjon er dette selvfølgelig helt i orden, men husk da å være tydelig på hva tilbakemeldingen gjelder og hvorfor det er viktig for deg.
Hvordan gir jeg tilbakemelding?
Nede i høyre hjørnet i alle skjermbilder er det en liten smilende figur. Denne kan man klikke på for å gi tilbakemelding. Se introduksjonsvideo for eksempel.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.